ترفند های ویندوز
زندگی خوب
افزايش آگاهي براي زندگي شاد و سالم


شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همه امکان پذیر است بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به سادگی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless میپردازیم.

هیچگاه ناآگاهانه آن‌لاین نشوید

اگر نیازی به اینترنت ندارید، اتصال Wi-fi دستگاه خود را قطع نمایید و علاوه بر آن همواره قابلیت اتصال اتوماتیک به شبکه ها در سیستم خود غیر فعال کنید. این کار عمر باتری را نیز بیشتر می‌کند.

از شبکه مناسب و درست استفاده کنید

وقتی به شبکه بی‌سیم وصل می‌شوید، ویندوز SSIDهای (Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به شما نشان می‌دهد.
همچنین اطمینان حاصل کنید که به شبکه درست وصل شده‌اید، برای اینکار کافی است از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو نمایید. در صورت مشاهده کانکشن های مشکوک حتماً مراتب را به مسئولان گزارش دهید.

به اشتراک گذاری پرینتر و فایل خود را قطع نمایید

این کار را حتماً صورت دهید ؛
در ویندوز XP، از منوی Start وارد My Network Places شوید. در پنجره Network Connections بر روی شبکه راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره محاوره پایانی در قسمت General، گزینه Client for Microsoft Networks and File and Printer Sharing for Microsoft Networks را از حالت انتخاب درآورید و سپس بر روی OK کلیک کنید.
در ویندوز ویستا قابلیت جالبی نهفته است که خود ویندوز در صورت تشخیص نا امنی شبکه، به طور خودکار حالت به اشتراک‌گذاری را لغو و این ویژگی را خاموش و غیرفعال می‌سازد. جهت کنترل و تغییر این حالت از این روش پیروی نمایید: ابتدا از منوی Start وارد Network شوید، سپس بر روی عبارت Network and Sharing Center را کلیک کنید، اگر کنار نام شبکه عبارت Public network به معنای شبکه عمومی ظاهر شد و شما به شبکه عمومی وصل شدید، فقط باید این پنجره را ببندید چون در معرض دید قرار گرفته‌اید. در غیر این صورت روی کلید Customize را از روی نام شبکه کلیک کنید. Public را انتخاب کرده و روی کلمه Next و سپس روی Close کلیک کنید.

کاری که انجام میدهید اینست که :
دقت کنید از طریق اتصال به این شبکه های عمومی هرگز خرید اینترنتی نکنید، از عملیات بانکی آن‌لاین استفاده ننمایید، اطلاعات حساس و مهم را با اتصال روی اینترنت عمومی ثبت نکنید و حتی المقدور از کلمات عبور استفاده نکنید.
 

 



 

.:: نسل جدید مشاوره املاک در ایران ::.

در صورتی که قصد فروش، اجاره یا خرید یک ملک را داشته باشید، در اولین قدم چه ‌می‌کنید؟ آیا همانند خیلی از افراد نیازمندی‌های روزنامه‌ها را انتخاب می‌کنید یا به سراغ مشاورین املاک می‌روید و دست به دامن آن‌ها می‌شوید؟ چنین روش‌هایی علاوه بر پرهزینه بودن درجه موفقیت آمیز بودن کمتری هم دارند. اما بایستی بدانید علاوه بر این روش‌های سنتی راه‌های بهتری نیز وجود دارد استفاده از پایگاه اینترنتی که اطلاعات برای خرید، فروش، اجاره و رهن انواع آپارتمان، خانه، دفتر، مغازه و... به صورت دسته بندی شده در آن موجود باشد قطعاً بهترین و به صرفه‌ترین راه است. محلی را فرض کنید که کلیه اطلاعات املاک ایران در آن به طور رایگان موجود باشد و شما نیز بتوانید اطلاعات جدید به آن بیفزایید. در این ترفند قصد داریم نسل جدید مشاوره املاک از طریق اینترنت را برای شما بازگو نماییم تا دیگر از روش‌های سنتی بی‌نیاز شوید و زودتر و راحت‌تر به مقصود خود برسید. سایت "مشاور" به نشانی
www.moshaver.com این پایگاه جامع است که هم اکنون به معرفی آن خواهیم پرداخت.

در ابتدا بایستی بدانید سایت‌های اینترنتی مختلفی وجود دارند که به طور پراکنده اطلاعات مربوط به املاک در آن وجود دارد.
اما سایتی که ما قصد داریم آن‌‌ را برای استفاده شما معرفی کنیم سایت "مشاور" به نشانی
www.moshaver.com است.
در این سایت کلیه اطلاعات املاک شامل آپارتمان، دفتر کار، خانه، مغازه، انبار، ویلا، باغ، زمین، دامداری، کارخانه و... جهت فروش، اجاره و رهن موجود می‌باشد.

بازدیدکنندگانی که به سایت مشاور مراجعه می‌کنند بر 3 دسته هستند:
افرادی که قصد خرید یا اجاره ملک را دارند
افرادی که خود قصد ثبت ملک جهت فروش یا اجاره را دارند
 و نهایتاً مشاورین املاکی که قصد دارند اطلاعات مربوط به بنگاه مشاور املاک خود را در این سایت درج نمایند.

پس از ورود به سایت مشاور، با نقشه ایران روبرو خواهید شد که با انتخاب هر یک از استان ها میتوانید لیست کلیه املاک ثبت شده در شهرهای استان را مشاهده نمایید.
اما جهت جستجوی دقیق‌تر املاک میتوانید از بخش "جستجو" که در نوار بالای سایت قرار دارد استفاده کنید. کافی است اطلاعات مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید تا ملک‌های مطابق با نتیجه جستجوی شما ظاهر شود. با انتخاب گزینه "جستجوی دقیق" نیز میتوانید اطلاعات جزئی‌تری نظیر متراژ ملک را نیز جهت جستجو انتخاب کنید.

پس از مشاهده نتیجه جستجوی املاک، با انتخاب گزینه "اطلاعات بیشتر..." مربوط به هر ملک می‌توانید جزئیات مربوط به ملک را مشاهده کنید. علاوه بر آن اطلاعات تماس جهت تماس با فردی که این ملک را در سایت ثبت کرده است موجود می‌باشد.
همچنین اگر قصد سپردن و ثبت ملک در سایت را داشته باشید کافی است در بالای سایت بر روی اضافه کردن (سپردن) ملک کلیک کنید. در این صفحه می‌توانید بدون دردسرهایی نظیر عضویت به طور رایگان اطلاعات مربوط به ملک خود را تا جزئی‌ترین موارد درج نمایید. پس از این کار بر روی دکمه "ثبت" کلیک نمایید. در صورت درج اطلاعات به صورت صحیح، ملک به طور موفقیت‌آمیز در بانک اطلاعاتی سایت ثبت خواهد شد و بلافاصله اطلاعات آن در سایت قابل مشاهده خواهد بود.

همچنین اگر شما یک بنگاه مشاوره املاک دارید می‌توانید با استفاده از سایت مشاور کلیه اطلاعات املاکی که در اختیار دارید را در این سایت وارد کنید تا از این طریق سایر افراد را در سراسر ایران از املاک خود آگاه کنید. بدین منظور کافی است از بالای سایت گزینه عضویت مشاورین املاک را انتخاب کنید و با پر کردن فرم به طور رایگان به این سایت بپیوندید.
 



.:: غیرفعال کردن اتوماتیک پد لمسی در لپتاپ به هنگام تایپ کردن ::.

همان طور که می‌دانید کامپیوترهای لپتاپ دارای یک پد لمسی یا به اصطلاح تاچ‌پد (Touchpad) هستند که با استفاده از آن، کنترل نشانگر ماوس در محیط سیستم عامل امکان پذیر است. اما یکی از مشکلات شایعی که کاربران لپتاپ با آن مواجه هستند قرار گرفتن قسمتی از دست بر روی Touchpad به هنگام تایپ با صفحه کلید است. به طوری که کاربر وقتی قصد تایپ کردن را دارد ناخودآگاه قسمت زیرین دست او بر روی پد لمسی قرار می‌گیرد و باعث حرکت نشانگر ماوس و کلیک بی هدف می‌شود. این موضوع حتی گاهی انقدر آزاردهنده می‌گردد که کاربر ترجیح می‌دهد تاچ‌پد را غیرفعال کند و از ماوس به جای آن استفاده کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از یک ابزار جانبی، می‌توانید به طور اتوماتیک پد لمسی را به هنگام تایپ با صفحه کلید لپتاپ، غیرفعال کنید. در نتیجه از این پس وقتی در حال تایپ کردن هستید، نشانگر ماوس با استفاده از پد لمسی حرکت نمی‌کند و کلیک بر روی آن نیز بی اثر است.

برای این کار نیازمند یک ابزار جانبی TouchpadPal هستیم.
با استفاده از TouchpadPal و اجرای آن میتوانید پد لمسی را لپتاپ به هنگام تایپ کردن غیرفعال کنید.
آخرین نسخه این برنامه کم حجم را از سایت سازنده به نشانی
http://tpp.desofto.com دانلود نمایید.
پس از دانلود برنامه آن را بر روی محیط ویندوز نصب کنید.
اکنون کافی است TouchpadPal را اجرا نمایید. در محیط برنامه، تعداد کلیک‌هایی که توسط برنامه بی اثر شده است نیز قابل مشاهده است.
با کلیک بر روی دکمه Hide، میتوانید پنجره برنامه را ناپدید کنید به صورتی که کارایی آن همچنان برقرار باشد.
 



.:: ورود به درایو C به روشی دیگر ::.

شما برای ورود به درایو C کامپیوتر خود چه ‌می‌کنید؟ My Computer را باز کرده و وارد درایو C می‌شوید؟ این یک راه معمولی است اما برای کاربرانی که همواره به دنبال کشف راز و رمزهای ویندوز هستند همواره بیش از یک راه وجود دارد. در این ترفند کوتاه اما کاربردی نحوه ورود به درایو C ویندوز را از روشی غیر معمول به شما خواهیم آموخت.

برای این کار:

در صورتی که از ویندوز XP یا نسخه های قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنید بر روی منوی Start کلیک کرده و Run را انتخاب کنید. سپس کاراکتر \ را از روی کیبورد وارد کرده و Enter بزنید.
اگر از ویندوزهای ویستا و 7 استفاده می‌کنید کافی است بر روی منوی Start کلیک کنید و کاراکتر \ را وارد نموده و Enter بزنید تا پنجره درایو C نمایان شود.
جهت بالا بردن سرعت کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R برای باز کردن Run و فشردن کلید Win برای ورود به منوی Start استفاده کنید.
لازم به ذکر است با وارد کردن کاراکتر . به همین روش، وارد پوشه مربوط به کاربر جاری ویندوز خواهید شد.
 



.:: رفع اختلالات ویندوز با روشی جدید و کارآمد ::.

گاهی اوقات برای ویندوز شما مشکل یا مشکلاتی پیش می‌آید که از یافتن راه حل آن عاجز می‌مانید. مثلاً به طور ناگهانی به هنگام کار با سیستم صفحه آبی مرگ نمایش پیدا می‌کند، ویندوز هنگ می‌کند و Explorer به شکل ناگهانی بسته می‌شود و... . این مشکلات آنقدر ادامه می‌یابند تا در نهایت تنها راه حل را در تعویض ویندوز می‌بینید؛ امری که برای هیچکس خوشایند نیست. اما در این ترفند قصد داریم راهی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‌توانید به علت واقعی هر اتفاق ریز و درشتی که در سیستم‌تان رخ می‌دهد پی ببرید! راهی بسیار ساده اما واقعاً کارآمد که در مواقع بحرانی به کمک شما می‌آید.

در تمام ویندوزهایی که شرکت مایکروسافت از گذشته تا حال تولید کرده است، برنامه‌ای به نام Event Viewer وجود دارد. کار این برنامه ثبت تمام وقایعی است که در ویندوز رخ می‌دهد و کاربر ممکن است به آنها احتیاج داشته باشد؛ هر خطایی که رخ دهد، برنامه‌ای نصب یا حذف شود، ویندوز هنگ کند، برنامه‌ای به شکل غیر معمول بسته شود و... همگی در Event Viewer ثبت می‌گردد. با توجه به این نکته درخواهیم یافت که این ترفند بر روی تمامی ویندوزهای قدیم و جدید مایکروسافت قابل انجام است.

در ابتدای کار، از منوی Start به Control Panel مراجعه کنید.
سپس به Administrative Tools بروید.
حال برنامه Event Viewer را با دوبار کلیک اجرا نمایید.
پس از باز شدن پنجره Event Viewer، در صورتی که از ویندوز XP استفاده می‌کنید در سمت چپ برنامه دو عبارت Application و System را خواهید دید. اگر از ویندوزهای ویستا یا 7 استفاده می‌کنید کافی است زیر مجموعه Windows Logs را باز کنید تا این دو عبارت را مشاهده کنید.
در صورت کلیک بر روی Application یا System کلیه گزارشات و رخدادهای مربوط به هر یک در محیط ویندوز برای شما لیست خواهد شد. لازم به ذکر است کلیه گزارشات مربوط به نصب یا حذف برنامه‌ها، خطاهای Explorer و برنامه‌ها و به طور کلی کلیه موارد مرتبط با پروسه‌ها در Application لیست خواهد شد. همچنین گزارشات مربوط به هسته سیستم و مشکلات سخت افزاری در System نمایش پیدا می‌کند.
حال فرض کنید در سیستم‌تان مشکلی پیش آمده که موفق به حل آن نشده‌اید. برای پیدا کردن یک راه حل اولین قدم باز کردن پنجره Event Viewer است. سپس بایستی در میان لیست گزارشات به دنبال این مشکل بگردید. با توجه به اینکه زمان و تاریخ دقیق هر رخداد در ستون Date and Time ذکر شده است پیدا کردن رخداد مورد نظر کار سختی نخواهد بود.
فرض کنید پروسه explorer.exe به طور ناگهانی هنگ کرده است. این رخداد در Application نمایش پیدا می‌کند. حال کافی است ما زمان این هنگ کردن را به یاد داشته باشیم تا به سادگی این رخداد را در میان گزارشات موجود در Application پیدا کنیم.
قدم بعدی پس از پیدا کردن رخداد مورد نظر در Event Viewer این است که بر روی گزارش دوبار کلیک کنید.
پس از دوبار کلیک بر روی رخداد یک پنجره جدید باز خواهد شد.
در این پنجره بایستی به دنبال دو عبارت EventID و Source بگردید. در جلوی عبارت EventID یک شماره و در جلوی Soruce نام پروسه‌ای که دچار مشکل شده است درج می‌گردد.
با پیدا کردن شماره و عبارت درج شده در EventID و Source قدم به مرحله بعدی می‌گذاریم.
اکنون نیاز است که به اینترنت متصل شوید و به سایتی به نشانی
EventID.net مراجعه کنید.
این سایت بیش از 10.000 راه‌حل و پیشنهاد مربوط به رخدادهای مختلف را در پایگاه اطلاعاتی خود ثبت دارد. همچنین نظرات و بحث‌های کاربران پیرامون هر گزارش نیز قابل مشاهده است که این موضوع نیز می‌تواند یاری دهنده باشد.
به زبان دیگر شما با استفاده از این سایت می‌توانید راه حل‌ها و پیشنهادات جهت حل مشکل خود را پیدا کنید، به شرطی که دو مقدار EventID و Source که در بالا معرفی کردیم را در اختیار داشته باشید.

بدین منظور در سایت
EventID.net در قسمت Event ID شماره‌ای که پیدا کردید و در قسمت Event Source عبارتی که یافتید را وارد کنید و سپس بر روی دکمه Search کلیک کنید تا سایت در دیتابیس خود به دنبال راه حل ارائه شده بگردد.
پس از جستجو، نتایج نمایش پیدا خواهند کرد.
بر روی لینک ...Comments and links for کلیک کنید تا راه حل‌های پیشنهادی این سایت از جانب کاربران مختلف را مشاهده کنید.
مطمئناً میتوان از این پس از این سایت و به طور کلی از این روش به عنوان یک راه حل برای حل مشکلات ویندوز امید بست.
 



.:: ورود به Gmail با چند حساب کاربری به صورت همزمان ::.

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‌دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‌های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‌های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونههای مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‌‌توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‌های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.

بدین منظور:

ابتدا وارد یکی از حساب‌های کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‌های موجود در آن را بزنید.
در نهایت بر روی دکمه Save کلیک کنید.
اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل که Gmail نیز یکی از آنهاست فعال شده است.

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‌گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‌توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.
 



.:: تشخیص Invisible بودن افراد در پیام‌رسان Google Talk و Gmail Chat ::.

اگر از علاقه‌مندان شرکت گوگل باشید حتماً با نرم افزار پیام‌رسان Google Talk و همچنین قابلیت چت در محیط Gmail آشنایی دارید. Google Talk که از نظر محبوبیت پس ازYahoo Messenger و Live Messenger قرار دارد از قابلیت‌های خوب و از همه مهم‌تر حجم بسیار کمی برخوردار است، از این روی می‌توان از آن به عنوان یک مسنجر کاربردی بهره برد. همچنین چت موجود در محیط Gmail که به نوعی یک پل ارتباطی با Google Talk است این قابلیت گوگل را کاربردی‌تر نیز کرده است. این پیام‌رسان به مانند سایر نرم افزارهای نظیر خود از قابلیت مخفی شدن یا Invisible نیز برخوردار است. به طوریکه می‌توانید در حالت مخفی وارد مسنجر شوید تا سایر دوستان موجود در لیست شما متوجه حضور و آنلاین بودنتان نشوند. هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را معرفی کنیم که به وسیله آن می‌توانید مچ دوستان خود در محیط چت گوگل را بگیرید و به این موضوع پی ببرید که دوست شما Invisible است یا واقعأ در حالت آفلاین قرار دارد! آن‌ هم بدون استفاده از هیچ‌گونه ابزار جانبی و در هر دو محیط Google Talk و Gmail Chat.

بدین منظور:

ابتدا به Google Talk خود لوگین کنید.
سپس بر روی یکی از افراد موجود در لیست دوستان خود کلیک کنید تا پنجره ارسال پیام نمایان شود.
اکنونپیامی را با هر مضمونی برای کاربر مورد نظر ارسال کنید.

حال اگر پس از ارسال پیام، عبارت زیر را مشاهده کردید:
.username> is offline and can't receive messages right now>
در این حالت فرد مورد نظر قطعأ آفلاین است و مخفی نیست.
اما اگر پس از ارسال پیام هیچ پیغامی معادل پیغام بالا دریافت نکردید در این صورت فرد 100% آنلاین است و خودش را Invisible کرده است.

به همین ترتیب در قسمت Chat موجود در Gmail همانند روش بالا می‌توان به مخفی بودن کاربر پی برد.

لازم به ذکر است اگر شما در Google Talk خود امکان Invisible شدن را ندارید این به دلیل استفاده از نسخه قدیمی و کلاسیک Google Talk است.
شما بایستی از نسخه Google Talk Labs Edition که امکان مخفی شدن را نیز به شما می‌دهد استفاده کنید.

Google Talk Labs Edition از خود گوگل قابل دریافت است:
http://www.google.com/talk/labsedition

البته با توجه به اینکه این باگ، یک باگ خیلی ابتدایی می‌باشد حتماً در نسخه های بعدی این پیام‌رسان، گوگل فکری به حال آن خواهد کرد.
 



.:: دسترسی سریع به یاهو مسنجر با استفاده از کلید ترکیبی کیبورد ::.

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک کلید ترکیبی ساده اما کاربردی بپردازیم که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند. با استفاده از این کلید ترکیبی می‌توانید در هر جایی از محیط ویندوز که باشید مستقیماً و بدون نیاز به ماوس به نرم افزار Yahoo Messenger دسترسی داشته باشید. این کار سرعت شما را در هنگام کار با این برنامه بسیار بالا می‌برد.

بدین منظور:

کافی است کلید Win و Y را همزمان با هم فشار دهید تا پنجره یاهو مسنجر نمایان گردد.
منظور از کلید Win، کلید ویندوز است که مابین دو کلید Ctrl و Alt در سمت چپ کیبورد قرار گرفته است.
 



.:: فعال کردن یک امکان جالب در نرم افزار Yahoo Messenger ::.

اگر از کاربران همیشگی مسنجر محبوب، یاهو مسنجر باشید، حتماً به این موضوع پی بردید که نمایش PM ها گاهی چه آزار دهنده میشود؟ به ویژه وقتی مشغول کاری هستید و با ارسال PM از جانب دوستانتان پنجره PM به طور مزاحمی ظاهر میشود. به خصوص وقتی شخصی در کنار شما حضور دارد این موضوع آزاردهنده تر نیز میشود. پس علاوه بر این موضوع برای تنوع هم که شده خوب است با استفاده از این ترفند نوع نمایش پنجره PM به هنگامی که دوستانتان به شما پیام میدهند را عوض کنید. مطمئن باشید از این تغییر رویه پشیمان نخواهید شد. لازم به ذکر است این نوع نمایش در مسنجر Windows Live Messenger به طور پیش فرض فعال است.

بدین منظور:


نرم افزار Yahoo Messenger را اجرا کنید.
از منوی Messenger به Preferences بروید.
در لیست Category گزینه Messages را انتخاب کنید.
اکنون تنظیمات مربوط به این قسمت را در بخش دیگر پنجره مشاهده میکنید.
حال تیک گزینه Minimize the message window to the taskbar را از قسمت When I recive a new message بزنید.
در زیر مجموعه آن تیک گزینه Show messages at the bottom right of screen را نیز بزنید.
دکمه OK را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود.
اکنون منتظر بمانید تا دوستی به شما PM دهد ، سپس خواهید دید پیام او در پنجره کوچکی ابتدا نمایش داده میشود و خودتان میتوانید با باز کردن پنجره PM در Taskbar ، پیام او را بخوانید.
دقت کنید اگر گزینه Show messages at the bottom right of screen را نزنید ، این پنجره کوچک هم دیگر نمایش داده نمیشود.
 



.:: اسکن فایل ها بر روی 42 آنتی ویروس به شکل همزمان ::.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بر روی هارد سیستم خود فایل مشکوکی داشته باشید و از آلوده بودن آن به ویروس اطلاع مطمئن نباشید. در این زمان ممکن است آنتی ویروسی نصب کرده و فایل را اسکن کنید. طبعأ با این روش فایل شما تنها با یک آنتی ویروس اسکن میشود و هر چقدر هم آنتی ویروس قوی باشد امکان خطا وجود دارد و اگر همان فایل را با آنتی ویروسی دیگر چک کنید شاید نتیجه چیز دیگری باشد. همچنین مشکلاتی اعم از آپدیت آنتی ویروس ها، مشکلات مربوط به رجیستر آنها و مسائل اینچنینی نیز وجود دارد که کاربران را از استفاده بهینه از آنتی ویروس ها ناتوان میکند. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی را برای شما معرفی کنیم که این مشکل به بهترین شکل حل شود! شما هم اکنون میتوانید به وسیله سرویسی آنلاین فایل های خود را با 42 آنتی ویروس به شکل همزمان اسکن نمایید! سپس نتیجه آزمایش این 42 آنتی ویروس را مشاهده کنید! تقریبأ تمامی آنتی ویروس های معتبر و معروف در این زمینه گردآوری شده اند که شما میتوانید فایل های خود را به وسیله آنها اسکن نمایید. این راه قطعأ جامع ترین روش برای اطمینان از ویروسی بودن یک فایل است. آنتی ویروس های استفاده شده در این روش از آخرین آپدیت های امنیتی نیز بهره میبرند.

بدین منظور:

شما کافی است به آدرس
http://www.virustotal.com مراجعه کنید.
حالا میتوانید فایل مورد نظر خود را از روی هارد Browse کرده و دکمه Send File را بزنید.
اکنون بسته به حجم فایل شما و سرعت اینترنت تان اندک زمانی اعلام نتیجه طول میکشد.
پس از آپلود و اسکن فایل، نتیجه آزمایش فایل با 42 آنتی ویروس به شکلی منظم و مرتب درج میگردد که در صورت ویروسی بودن فایل نوع ویروس تشخیص داده شده نیز ثبت میشود.
اگر چندین فایل مشکوک دارید کافی است آنها را در یک فایل فشرده ذخیره کنید و سپس فایل فشرده را آپلود و اسکن نمایید.
از آنجایی که فایل های مشکوک به ویروسی بودن حجم زیادی ندارند این روش بسیار سریع نیز خواهد بود.

همچنین شما میتوانید جهت سهولت کار از ابزار معرفی شده در
http://www.virustotal.com/metodos.html جهت اسکن فایل ها از این روش در محیط ویندوز بهره ببرید.
 



.:: دو ترفند کوچک پیرامون گرفتن عکس در گوشی iPhone ::.

همان طور که می‌دانید گوشی iPhone یک گوشی لمسی است. حال فرض کنید قصد دارید در حالی که گوشی در دستانتان است از خودتان عکس بگیرید. مشخصاً مانند سایر گوشی‌ها دکمه‌ای وجود ندارد که شما پس از چرخش 180 درجه‌ای گوشی بتوانید آن را بدون نگاه کردن لمس کنید و از خودتان عکس بگیرید. در نتیجه ناچارید روبروی یک آینه قرار بگیرید یا شانسی و با آزمون و خطا آیکن عکس‌برداری را بر روی صفحه لمس کنید. اما با استفاده از ترفند ساده‌ای که برای‌تان بازگو خواهیم کرد می‌توانید بدون این دردسرها از خودتان عکس بگیرید و دریابید که افکار شرکت اپل تا کجا پیش رفته است. همچنین قصد داریم به معرفی ترفند کوچک دیگری در زمینه گرفتن عکس در آی‌فون بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید از خود صفحه نمایش گوشی عکس بگیرید. دقیقاً چیزی مشابه با عملکرد دکمه Print Screen کیبورد در کامپیوتر.

چگونه وقتی گوشی در دستمان است از خودمان عکس بگیریم؟

برای این کار ابتدا در منوی اصلی گوشی وارد Camera شوید.
حالا با انگشت خود آیکن دوربین که جهت عکس‌برداری استفاده می‌کنید را لمس کنید، اما انگشت خود را رها نکنید.
اکنون گوشی را 180 درجه بچرخانید و پس از این که لنز دوربین گوشی را روبروی خود قرار دادید، در این زمان انگشت خود را رها کنید تا عکس گرفته شود.

چگونه از صفحه نمایش گوشی عکس بگیریم؟

برای این کار در هر محیطی از گوشی که هستید ابتدا دکمه Home را بگیرید. سپس بدون رها کردن این دکمه، دکمه Power را بگیرید و در نهایت هر دو دکمه را با هم رها کنید.
خواهید دید که از صفحه عکس گرفته میشود. تصویر مذبور در Photos > Camera Roll ذخیره خواهد شد.
لازم به ذکر است منظور از دکمه Home، دکمه دایره شکل موجود در پایین گوشی و منظور از دکمه Power، دکمه موجود در بالای گوشی است. آی‌فون تنها همین دو دکمه را دارد.

این ترفندها بر روی iPod Touch نیز عملی خواهند بود.
 



.:: بازگردانی سرعت بالای گوشی موبایل ::.

همه چیز بسیار طبیعی رخ می‌دهد؛ گوشی تلفن‌ همراه پس از خرید بسیار خوب کار می‌کند، سرعت گوشی بالاست و همه چیز بر وفق مراد است. اما پس از مدتی حس می‌کنید این گوشی آن گوشی قدیم نیست؛ سرعت کار با گوشی افت کرده و برنامه ها با سرعت پایینی باز می‌شوند. تصمیم می‌گیرید که گوشی را فرمت کنید. اما باز هم مشکل حل نمی‌شود! پس علت را باید در چه چیز جستجو کرد؟ در این ترفند قصد داریم به نکته‌ای اشاره کنیم که قطعأ تاکنون به آن فکر نکرده بودید. آری، همه چیز زیر سر کارت حافظه مرموز است!

اگر از گوشی استفاده می‌کنید یک کارت حافظه (Memory Card) خارجی دارد، یکی از دلایل کند شدن سرعت گوشی می‌تواند مربوط به آن باشد.

همانطور که شما هارددیسک کامپیوتر خود را هر از چند گاهی Defragment می‌کنید و به اصطلاح آن را سروسامان می‌دهید بایستی از کارت حافظه گوشی خود نیز مراقبت کنید و هر از چندگاهی آن را دفرگ کنید.

جهت انجام عمل Defragment بر روی کارت حافظه در محیط ویندوز، شما ابتدا بایستی یک دستگاه رم‌ ریدر

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 25 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 187
بازدید کل : 18817
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->